27 kwietnia 2023

Skuteczność fizjoterapii w leczeniu bólu pleców

Gdy bolą plecy, wybierz się do fizjoterapeuty. Na pewno nie raz słyszałeś to hasło, a ile jest w nim prawdy? Dużo! Prawidłowo dopasowana fizjoterapia pozwala skutecznie łagodzić dolegliwości bólowe i poprawiać ogólną sprawność. Oczywiście kluczowe jest tutaj to, aby działać pod okiem specjalistów i wykonywać umiejętnie dobrane ćwiczenia, które odpowiadają konkretnemu problemowi. W ten sposób nie tylko sobie nie zaszkodzisz, ale i znacząco poprawisz swój stan.

• Co robić, gdy boli kręgosłup?
  • Skuteczność fizjoterapii w leczeniu bólu pleców. Jak to wygląda?
  • Terapia manualna, jako skuteczna metoda zmniejszania bólu pleców
  • Kinezyterapia i jej zalety

Co robić, gdy boli kręgosłup?

Ból kręgosłupa nie zawsze jest taki oczywisty, ponieważ spowodowany może być wieloma czynnikami. Są to między innymi skrzywienia kręgosłupa, problemy po wypadkach czy lżejsze urazy. Jednak każdy, kto przynajmniej raz doświadczył takiego bólu, doskonale wie, jak trudno jest z nim wytrzymać i normalnie funkcjonować. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest zgłoszenie się do fizjoterapeuty, który dobierze metody pozytywnie wpływające na minimalizację bólu pleców.

Skuteczność fizjoterapii w leczeniu bólu pleców. Jak to wygląda?

Zadaniem fizjoterapeuty jest przywrócenie mu pełnej sprawności i zniwelowanie występujących dolegliwości bólowych. To, jaki rodzaj terapii zostanie zastosowany, zależny jest już tylko i wyłącznie od zaleceń lekarskich oraz typu urazu. Niemniej jednak doświadczony fizjoterapeuta zawsze dodatkowo oceni stan kręgosłupa zarówno w pozycji statycznej, jak i w ruchu.

Terapia manualna, jako skuteczna metoda zmniejszania bólu pleców

Jedną z częściej wybieranych opcji jest właśnie terapia manualna. Szczególnie pomocna jest ona przy bólach krzyża, odcinka lędźwiowego czy kości ogonowej. Podczas terapii manualnej, fizjoterapeuta ma możliwość korygowania ustawień stawów międzykręgowych. W ten sposób zmniejszony zostaje ucisk na nerwy rdzenia kręgowego.

Kinezyterapia i jej zalety

Bardzo często wykorzystywaną formą fizjoterapii jest także kinezyterapia. Zalecana jest bez większych ograniczeń, ponieważ charakteryzuje się dużą skutecznością i sprawdza się przy wielu schorzeniach oraz urazach. Kinezyterapia to forma rehabilitacji poprzez ruch, która ma na celu wzmocnić mięśnie kręgosłupa. Dzięki niej leczy się wady postawy, zwyrodnienia stawów, choroby reumatoidalne czy wszelkie urazy.

Jak wygląda fizjoterapia kręgosłupa? Wrocław to jedno z miejsc na mapie Polski, gdzie skorzystać możesz z pomocy oświadczonych specjalistów, którzy poprawią kondycję twojego kręgosłupa.