17 lutego 2023

Jak fizjoterapia pomaga w leczeniu bólu kręgosłupa?

Ból kręgosłupa może skutecznie utrudnić codzienne funkcjonowanie. Zwłaszcza gdy, mamy do czynienia z bólem przewlekłym, który nie jest spowodowany żadnym z chwilowych czynników, takich jak przetrenowanie czy drobny uraz. Jeśli ból towarzyszy nam na każdym kroku i sprawia, że komfort naszego życia znacząco spada, wtedy istnieje tylko jedno skuteczne rozwiązanie, a mianowicie odpowiednio dopasowana fizjoterapia, która za każdym razem powinna być ustalana indywidualnie. Tłumaczymy tym samym, w jaki sposób fizjoterapia może pomóc w leczeniu bólu kręgosłupa.

• Fizjoterapia w leczeniu bólu kręgosłupa. Dlaczego warto?
  • Wpływ fizjoterapii na bóle kręgosłupa – co przynosi ulgę?
  • Jakie inne zabiegi zaleca się przy fizjoterapii kręgosłupa?
  • Jak szybko można uzyskać rezultaty?

Fizjoterapia w leczeniu bólu kręgosłupa. Dlaczego warto?

Kręgosłup stabilizuje całą sylwetkę, a jego dobry stan jest niezbędny ku temu, aby organizm funkcjonował prawidłowo. Gdy pojawiają się poważne dolegliwości bólowe, czasami trudno jest nawet pracować czy wykonywać codzienne obowiązki domowe. Jeśli jesteśmy pewni, że nie jest to ból spowodowany na przykład zbyt intensywnym treningiem, koniecznie należy zgłosić się do fizjoterapeuty, który dobierze przynoszące ulgę i wzmacniające ćwiczenia i zabiegi. Prawidłowa fizjoterapia w leczeniu bólu kręgosłupa to absolutna podstawa, niezależnie od wieku pacjenta.

Wpływ fizjoterapii na bóle kręgosłupa – co przynosi ulgę?

Najważniejsze w fizjoterapii jest właśnie to, aby wszystkie zabiegi i ćwiczenia dobierać indywidualnie, ponieważ zależne są one od rodzaju schorzenia lub urazu. Doświadczony specjalista nie będzie miał z tym jednak żadnego problemu. Bardzo dużą poprawę przynosi zwłaszcza terapia manualna, która umożliwia korygowanie wadliwych ustawień kręgów. W ten sposób zmniejszyć można, chociażby ucisk na struktury nerwowe rdzenia kręgowego. Takie zabiegi mogą zmniejszyć też ryzyko wypadania dysku.

Jakie inne zabiegi zaleca się przy fizjoterapii kręgosłupa?

Bardzo często fizjoterapeuci zalecają również masaż medyczny. W ten sposób można usprawnić regenerację stawów, mięśni czy wiązadeł. Często to właśnie mięśnie i wiązadła dają odczucia bólowe w obrębie kręgosłupa. Ich rozmasowanie sprawia, że pacjent szybko wraca do formy.

Jak szybko można uzyskać rezultaty?

Pacjenci często zastanawiają się, jak szybko zauważyć mogą prawdziwą poprawę. W tym przypadku wiele zależy od konkretnego urazu czy schorzenia oraz przepisanych zaleceń. Niemniej jednak wpływ fizjoterapii na bóle kręgosłupa jest naprawdę duży i warto korzystać z takich możliwości.

Dobry fizjoterapeuta kręgosłupa we Wrocławiu to prawdziwy skarb. Dzięki niemu szybko odczujesz poprawę i zapomnisz, czym jest ból.