14 marca 2023

Na czym polega terapia manualna kręgosłupa?

Bóle pleców i ograniczona sprawność fizyczna bardzo często są tym, co motywuje do skorzystania z porady u specjalisty. Oczywiście warto pamiętać, aby zrobić to, jak najszybciej, ponieważ dolegliwości nie ustąpią samoistnie. Nawet wtedy gdy, w pierwszej chwili może wydawać się, że objawy ustały, bez odpowiedniego leczenia, z całą pewnością prędzej czy później powrócą. Być może nawet w mocniejszej wersji. To dlatego, gdy tylko pojawią się problemy z kręgosłupem, warto zasięgnąć porady u fizjoterapeuty.

• Kiedy zastosować terapię manualną kręgosłupa?
  • Jakie techniki są stosowane przy terapii manualnej kręgosłupa?
  • Różne rodzaje masaży
  • Jakie efekty przynosi terapia manualna?

Kiedy zastosować terapię manualną kręgosłupa?

Terapia manualna jest bardzo skuteczną metodą, którą zastosować można w wielu różnych sytuacjach. Przede wszystkim tego typu terapię zaleca się u osób, które zmagają się z bólami w obrębie kręgosłupa, ale i u tych, które mają zwyrodnienia bądź skrzywienia kręgosłupa. Terapia manualna może okazać się doskonałym wsparciem w przypadku występowania wad postawy oraz nerwobóli, które mogą być wynikiem stresu, przemęczenia czy przeciążenia.

Jakie techniki są stosowane przy terapii manualnej kręgosłupa?

Terapia manualna kręgosłupa zakłada kilka różnych technik, które zawsze muszą zostać dopasowane indywidualnie. Dobierze je fizjoterapeuta na podstawie badania i obserwacji oraz dolegliwości, jakie zgłosi pacjent. Warto wyróżnić przynajmniej kilka z tych metod, aby mieć jakiekolwiek rozeznanie jeszcze przed wizytą.

Różne rodzaje masaży

W terapii manualnej bardzo często wykorzystuje się dopasowane masaże. Są one dobierane względem danej wady czy dolegliwości. Aby poprawić ukrwienie tkanek oraz zmniejszyć ból, bardzo często stosowany jest tak zwany masaż tkanek poprzecznych. Masaż funkcyjny natomiast ma na celu pobudzić mięśnie i poprawić ruchomość stawu. Masaż tkanek głębokich pozwala eliminować dolegliwości bólowe i jednocześnie rozciąga mięśnie i ścięgna.

Jakie efekty przynosi terapia manualna?

Terapia manualna kręgosłupa ma polegać na zmniejszaniu dolegliwości bólowych w obrębie kręgosłupa. Efekty, jakie można dzięki temu uzyskać to zwiększona ruchomość, lepsze wsparcie mięśni czy delikatna poprawa postawy. To dlatego metody terapii manualnej tak korzystnie wpływają na pacjentów, którzy się na nią zdecydowali.

Jeśli zastanawiasz się nad podjęciem takiej terapii, dobry fizjoterapeuta we Wrocławiu będzie najlepszą propozycją! Dzięki prawidłowo dobranym metodom, z całą pewnością odczujesz znaczącą poprawę.